Montage achterlichtglas `65-`68
Verwijder het oude rubber.
Verwijder de oude smeltpunten met een beiteltje of oude stompe schroevendraaier.
Boor de bornagels voorzichtig uit. Hierna kunt U het oude glas verwijderen.
U kunt nu het chroomwerk oppoetsen met bv commadant. TIP: vervang gelijk alle lampenbollen nu U het achterlichtunit er toch uit heeft.
Kijk of het nieuwe glas passend is, zoniet kunt U een of meerdere smeltbevestigingspunten bijvijlen. Pas bij het vijlen op dat U niet het glas zelf raakt, hierdoor kan er verf afgaan. Let ook op de punten van de borgnagel dat deze correct tegenover de gaten in de achterlichtunit zitten.
U kunt nu het nieuwe glas plaatsen. Eventueel kunt U het glas waterdicht afkitten met blanke siliconenkit. Smelt de smeltpunten vast met een soldeerbout, druk hierbij het glas stevig tegen de achterlichtunit aan. Doe dit met beleid anders breekt het glas.
Plaats, nadat U alle smeltpunten heeft gehad, de borgnagel.
Plaats een 8 mm boor op zijn kop in een bankschroef. Ondersteun hiermee voorzichtig de borgnagel. Tik met een hamer en een drevel de zijkanten van de borgnagel voorzichtig naar buiten.
Let op dat de boor recht onder de borgnagel zit!
Nadat U de zijkanten voorzichtig naar buiten heeft getikt kunt U de borgnagel voorzichtig vasttikken. (met behulp van dezelfde drevel maar dan op zijn kop)
Als U beide kanten heeft gedaan kunt U het rubber gaan monteren met bv Bisontix.
Zet het rubber goed vast met bv klemmen/wasknijpers of plakband om de Bisontix te laten drogen. Deze klemmen zijn verkrijgbaar bij bv Action.